Анкета повісті "Сліпий музикант"

 

 

Анкета повісті В.Г.Короленко «Сліпий музикант»

1. Автор, назва, рік написання – В.Короленко «Сліпий музикант», 1886 р.

2. Тлумачення назви: «сліпий» (каліка, неповноцінна людина, що вимагає догляду) «музикант» (творча, талановита людина, що знайшла своє покликання)

3. Завдання автора: «…Відтворення психології сліпого, відображення загальнолюдської мрії за ідеалом, туги за повнотою людського існування»

4. Підзаголовок. «Психологічний етюд». Автор детально досліджує психологію головного героя, становлення особистості з обмеженими фізичними можливостями — сліпого.

5. Жанр. Повість

6. Дія повісті відбувається на заході сучасної України

7. Головні герої. Петро Попельський – сліпий музикант; мати Ганна Михайлівна (уроджена Яценко); дядько Максим (брат матері); конюх Йохим; Евеліна – кохана Петра; брати Ставрученки; Єгорій, Роман – дзвонарі; сліпі

8. Композиція. 7 розділів та епілог

9. Сюжет. Дві розповіді 1 - про те, як сліпонароджений хлопчик тягнувся до світла, до життя; 2 - про те, як пригнічена особистим нещастям людина поборола у собі пасивне страждання, знайшла місце в житті і зуміла виховати в собі розуміння і співчуття до всіх знедолених.

10. Елементи сюжету

Експозиція: передчуття біди - і вирок: «Дитина народилася сліпою». Це трагедія. Як складеться його життя?

 Розвиток дії: вплив оточуючих на долю хлопчика: ( мама, дядько Максим, Йохим, Евеліна, сліпі співці ).

Кульмінація: Змиритися і страждати або кинути виклик долі? ( зустріч із дзвонарем, паломництво зі сліпцями).

Розв'язка: шлях пошуків, довгоочікуване щастя: дружина, син, талант, визнання.

Епілог: замість сліпого, егоїстичного страждання він знайшов в душі відчуття життя. «... Він став відчувати і людське горе і людську радість».

11. Тема. Духовне випробування особистості, яка має знайти саму себе, сенс свого існування серед людей. Роль мистецтва у формуванні особистості

12. Ідея. Наполегливою працею, за підтримки рідних і друзів людина може здолати будь-які перешкоди, подолати навіть таку жахливу ваду, як сліпота.

13. Проблеми. Виховання; формування позитивної життєвої позиції; пошуку сенсу життя; співчуття людському горю; ставлення до людей з обмеженими можливостями; змиритися або кинути виклик долі?

14. Символи. Світло - це не тільки світло сонця, недоступне сліпому, але й реальний світ, з його життям і болем, радістю і стражданням. Темрява - це не тільки вічна ніч в очах головного героя, а й тихий, відгороджений від світу куточок садиби, це і душа Петруся, замкнута на своєму стражданні. Шлях сліпого музиканта - це подолання темряви в собі, що є важливим для людини.

15. Чого вчить твір. Бути милосердними до оточуючих, людяними, терпимими до людського страждання та як прожили гідне і повноцінне життя